پورشه پانامرا 4S، محبوب ایرانیان
بدو بدو 1 بار ببین عاشقش میشی
تاریخ : پنج شنبه 22 دی 1390
نویسنده : writer

در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می چرخاند.

 


 


به گزارش برترین ها کمپانی پورشه پس از گذشت 78 سال از تاسیس این شرکت نخستین سدان لوکس خود را پس از چند مرحله به تعویق انداختن در سال 2009 تولید کرد. هرچند که ایده ساخت یک پورشه چهاردر لوکس به اواخر دهه 80 میلادی بازمی گردد و حتی نمونه ای کانسپت (مفهومی) براساس مدل 911 با فرم بدنه چهاردر ساخته شد و به نمایش درآمد اما پس از آن پروژه ساخت نخستین سدان پورشه به دست فراموشی سپرده شد تا اینکه این کمپانی اشتوتگارتی نخستین سدان لوکس خود را با نام پانامرا، اولین بار در آوریل 2009 و در جریان سیزدهمین نمایشگاه خودرو شانگهای مورد پرده برداری قرار داد.

پانامرا در شرایطی وارد کشورمان شد که به دلیل مشکلات «مرسدس بنز» و «ب.ام.و» جهت ادامه فعالیت در ایران به سرعت توانست بازار مستحکمی در داخل کشور برای خود دست و پا کند.

نقد طراحی

با نگاهی به این خودرو حتی اگر لوگوی آن پوشانده شود به «پورشه» بودن آن پی خواهید برد. در نخستین نگاه پانامرا را خودرویی تنومند و قلدر خواهید یافت که نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

با آنکه پانامرا نه تنها زیبایی بصری دیگر خودروهای لوکس گران قیمت را نداشته و حتی از سوی برخی نشریات تخصصی به اغراق جزو زشت ترین سدان های «فول سایز» دنیا محسوب می شود اما در مواجهه با این خودرو، آن را بسیار زیباتر و جذاب تر از تصاویرش خواهید یافت؛ به طوری که بدون شک نه فقط در خیابان های تهران که در آنها پانامرا خودرویی خاص و کمیاب شمرده می شود، بلکه در بازارهای جهانی نیز این خودرو بیش از رقبایی چون مرسدس S-Class و ب.ام.و سری هفت نگاه ها را به سمت خود می پرخاند.

 


 


حجم پردازی هنرمندانه گلگیرها به همراه گرافیک زیبای چراغ های عقب و به خصوص نحوه طراحی ستون C عواملی هستند که از پانامرا خودرویی جذاب و اصطلاحا «تو چشم» ساخته اند.

با این حال حتی اگر زبان طراحی پانامرا را نپسندیده باشید، به مجرد ورود به فضای داخل کابین پانامرا، داستان به کلی متفاوت خواهد شد. قرار گرفتن در دنیایی از چوب و چرم درجه یک با بهترین کیفیت مونتاژ، گویی ذهن شما را بلافاصله ری استارت کرده و تمام انتقادات احتمالی که به طراحی ظاهری و فرم بدنه پانامرا وارد ساخته بودید را به باد فراموشی خواهد سپرد.

اگر فکر می کنید تنها باید با لباس رسمی و احتمالا کت و شلوار «پیرگاردین» روی صندلی این سدان فول سایز مجلل نشست شدیدا در اشتباهید؛ چراکه طراحی استادانه صندلی های اسپورت پانامرا چنان حال و هوای داخل اتومبیل را مهیج و پویا ساخته است که هوس خواهید کرد وقار و رفتار یک مدیر متمول را کنار بگذارید!

این موضوع دقیقا نقطه تمایز پانامرا با رقبایی چون مرسدس S-Class محسوب می شود. چراکه در مرسدس یا حتی ب.ام.و سری 7 شما به رغم توانایی های دینامیکی و خصوصیات تند و تیز رانندگی با آنها (به خصوص در مدل های S500 و 750Li)، به دلیل فلسفه ساخت و پرستیژ این دو خودرو در جهان، شما با خودرویی به اصطلاح دیپلماتیک رو به رو هستید که حتی اگر بخواهید هم نمی توانید با لباس تنگ اسپورت و CD موزیک رپ، پشت فرمان مرسدس بنز S-Class – و ب.ام.و سری 7 بنشینید.

 


 


در کنار این خصوصیات نباید فضای گسترده داخل کابین را فراموش کرد که چهار سرنشین بزرگسال با قد 180 سانتی متر به راحتی می توانند در این خودرو نشسته و هیچگونه تنگی جا را احساس نکنند.

هرچند فضای پای صندلی های عقب و به طور کلی راحتی سرنشینان ردیف عقب نسبت به ب.ام.و سری 7 به مراتب در درجه پایین تری قرار دارد که باتوجه به شخصیت ذاتی پانامرا، این موضوع چندان دور از انتظار نخواهد بود.

 



ملاقات با برادر وسطی

پانامرا در بازارهای جهانی در محدوده گسترده ای از انواع پیشرانه ها و محدوده بسیار گسترده تری از انواع تجهیزات رفاهی و آپشن های قابل سفارش عرضه می شود. به گزارش برترین ها رنج قدرت پیشرانه های این خودور در بازارهای جهانی از 300 اسب بخار تا 500 اسب بخار برای گونه توربو آن شامل می شود که تقریبا تمامی نسخه های پانامرا (صرف نظر از دو نسخه هیبریدی و دیزلی که در آشفته بازار قوانین واردات خودرو به کشور موانعی نامرئی جهت عرضه آنها در ایران تعریف شده است) وارد کشور شده و در بازار خودرو ایران موجود هستند.

 


 


اما نسخه مورد آزمایش در اینجا، معروف ترین و شناخته شده ترین نسخه پانامرا در ایران یعنی Panamera-4S مجهز به پیشرانه 8 سیلندر است که توانایی تولید 400 اسب بخار قدرت در دو موتور rpm6500 و بیشینه گشتاوری معادل 500 نیوتن متر را داراست.

با قرارگرفتن در میاندو نسخه پانامرا V6 و پانامرا توربو به نوعی نقش برادر وسطی خانواده پانامرا را در ایران بازی می کند. هنگامی که پشت فرمان خودرو می نشینید، میدان دید آینه های جانبی و دید شیشه عقب نیز چندان تعریفی ندارد. هنگام حرکت نخستین موضوعی که توجهتان را جلب خواهد کرد تورم بیش از حد گلگیرهای جلوست که به طور محسوسی برجسته تر از کاپوت خودرو دیده می شوند.

 پیشرانه هشت سیلندر خودرو با حجم دقیق 4806 سی سی و با نسبت تراکم 12/5 به یک؛ قادر است یک اسب بخار قدرت را به قم قابل توجه هر 4/4 کیلوگرم از وزن مدل panamera-S اختصاص دهد که این رقم در نسخه 4S و باتوجه به اختلاف وزن 100 کیلوگرمی آن، به رقم 4/65 کیلوگرم می رسد.

 


 


 ضمن اینکه کمپانی آلمانی ZF نیز در ساخت گیربکس پانامرا سنگ تمام گذاشته است تا گیبرکس هفت سرعته دوکلاجه آن بدون هیچگونه مکثی در فرایند انتقال قدرت، تمام قدرت تولیدی را در گونه S به چرخ های عقب و در گونه 4S به هر چهار چرخ خودرو برساند.

به گزارش برترین ها مهندسان پورشه به هیچ وجه از تجهیز پانامرا به گسترده ترین سامانه های مدیریت حرکتی دریغ نکرده اند. به طور مثال می توان به سامانه های «مدیریت پایداری پورشه»، سامانه «مدیریت کشش»، سامانه «ثبات ضدلغزش»، سامانه «ترمز اتوماتیک دیفرانسیل» و همچنین تکنولوژی PCCB (ترمزهای سرامیک – کامپوزیتی پورشه) اشاره نمود که در کنار ترمزهای دیسکی خنک شونده غول پیکر چرخ های جلو و عقب، ترمزگیری مطمئنی را برای راننده مهیا می سازد.

البته اگر این مجموعه ترمزگیری نیز نتوانست از وقوع حادثه جلوگیری کند سامانه Active Bonnet System بلافاصله دست به کار شده و به کمک حسگرهای واقع روی کاپوت در هنگام برخورد، قسمت انتهای کاپوت را به سمت بالا آورده تا  علاوه بر اینکه خطری مستقیما متوجه سرنشنان نشود در هنگام برخورد با عابرین پیاده نیز آسیب های احتالی به فرد، به حداقل کاهش یابد.

 


 


 



سخن پایانی

اگر تاکنون از خود پرسیده باشید که پانامرا در ازای این همه تجهیزات و خصوصیات منحصر به فرد که در اختیار راننده قرار می دهد چه دستمزدی را طلب می کند، باید بگوییم علاوه بر مبلغ فراتر از 350 میلیون تومانی که باید به حساب فروشنده (و البته بابت تعریفه گمرکی) واریز نمایید، مهندسان پورشه در این خودرو مخزن سوختی با ظرفیت 100 لیتر در نظر گرفته اند که باتوجه به تاکید ویژه واردکننده وطنی پانامرا بر استفاده از بنزین سوپر و قرص های مکمل سوخت، پرکردن هربار باک این خودرو برای مالک آن تقریبا معادل یک «چک پول» یکصد هزار تومانی تمام می شود.

میزان مصرف سوخت پانامرا 4S در سیکل ترکیبی حدود 11/5 لیتر در هر صد کیلومتر محاسبه گردید که برای خودرویی با چنین جثه و توانایی های حرکتی قابل قبول به نظر می رسد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که رفتارهای دینامیکی و خصوصیات شیطنت آمیز خودروی تان را به ظاهر شیک و عامه پسند آن ترجیح می دهید بدون تردید پانامرا خودروی شماست.

پورشه پانامرا که در بدو و رودش به کشورمان در رنج قیمتی 210 الی 250 میلیون تومان برای گونه 4S عرضه می شد اکنون پس از چند مرحله افزایش به رقم باورنکردنی 350 الی 460 میلیون تومان (بسته به میزان تجهیزات) برای مدل 2012 رسیده است تا امروز فول آپشن ترین نوع مرسدس بنز S500 و ب.ام.و Li 750 نیز پایین تر از پانامرا در لیست گران ترین خودروهای کشور قرار گیرند.

ضمن آنکه گونه توربو پانامرا با قیمت فراتر از 610 میلیون تومان در بازار آزاد عنوان گران ترین خودرو بازار کشور را یدک می کشد. به گزارش برترین ها از تجهیزات ایمنی و رفاری قابل سفارش در این خودرو می توان به مواردی چون هشت کیسه هوای ایمنی، کمک فنرهای بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، سامانه کنترل کروز هوشمند، سیستم صوتی BOSE با 14 بلندگو و دو «ساب ووفر» یا سیستم صوتی حرفه ای Burmester با 16 بلندگو و قدرت خروجی 1000 وات، سامانه START/STOP، حسگر پارک، دوربین دید عقب منطبق شونده، صندلی های برقی 14 جهت حافظه دار جلو و صندلی های 8 جهته برقی عقب همراه با ماساژور، سامانه تهویه مطبوع چهارگانه، حسگر کیفیت هوای داخل کابین، پشت سری های فعال شونده،سامانه کنترل باد تایرها، دفترچه راهنمای الکترونیکی و رینگ های آلیاژی 18 یا 19 اینچی اشاره کرد.

 بدین ترتیب به پایان ملاقات با خودرویی می رسیم که باوجود چنین تجهیزاتی قطعا تا مدت ها رای مالک و سرنشینان خود جذابیت و تازگی به همراه خواهد داشت.



|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

می‌گویند که گاه یک عکس می‌تواند ارزشی بیشتر از هزاران کلمه داشته باشد، این گفته شاید در عرصه دانش بیشتر نمود داشته باشد.

مروری خواهیم داشت بر عکس‌هایی که هر یک در زمان خود توانسته‌اند روند علم را تغییر بدهند یا فهم ما را از پدیده‌های علمی بهتر و ملموس‌تر کنند.

۱- آناتومی انسان، طراحی توسط لئوناردو داوینچی، بین سال‌های ۱۵۰۹ تا ۱۵۱۰: در زمانه‌ای که کمتر کسی به صورت روشمند درون و برون بدن انسان را مورد بررسی قرار داده بود، هنرمند دوره رنسانس -لئوناردو داوینچی- دست به کار شد و ۲۰۰ طراحی از سیستم اسکلتی و ماهیچه‌ای بدن انسان کشید. این تصاویر نه‌تنها زیبا هستند، بلکه در زمره دقیق‌ترین طراحی‌های انجام شده از بدن انسان، در اروپا، تا آن دوره زمانی هم قرار دارند.

 


 


داوینچی با آمیختن مشاهدات علمی با هنرش، به ایجاد آناتومی مدرن کمک کرد.

 



۲- تصویری از جدول تناوبی اصلی، رسم شده توسط دیمیتری مندلیف: تلاش «دیمیتری مندلیف» باعث شد که عناصر در یک جدول به شیوه منظم و عقلانی مرتب شوند. او در نیمه قرن نوزدهم، عناصر شناخته‌شده را در یک جدول تناوبی قرار داد و توانست جایگاه عناصر ناشناخته‌ای را که پس از ان کشف شدند را هم مشخص کند.

 


 


این جدول نخست به صورت یک فرم ترسیم شد که شباهتی به یک جدول نداشت.

جدول تناوبی که اکنون، همه دانش‌آموزان باید از بَرَش کنند، یکی از نمونه‌هایی است که نشان می‌دهند یک نمودار اطلاعاتی یا اینفوگراف چگونه می‌تواند فهم مردم را از روش نظام‌مند علم بهتر کند.

 



۳- نمایش اسکلت دایناسور هادرسوروس در سال ۱۸۶۸: در این سال اسکلت دایناسور برای اولین بار به نمایش گذاشته شد. یک جوینده فسیل به نام «ویلیام پارکر فولک» بقایای یک گونه دایناسور به نام «هادرسوروس فولکی» را پیدا کرده بود.

گرچه تا آن زمان پنج نوع دایناسور دیگر هم پیدا شده بودند، ولی اسکلت دایناسور یاد شده، کامل‌ترین اسکلتی بود که پیدا شده بود. این استخوان‌ها به هم متصل شدند و در آکادمی علوم طبیعی فیلادلفیا و سپس در موزه‌های دیگر آمریکا به نمایش گذاشته شدند.

 


 


اینجا بود که دایناسور در نزد عموم مردم، تبدیل به یک پدیده شد. عکس‌های که از اسکلت گرفته شده بود، بین مردم می‌چرخید و برای اولین بار چیزی که زیست‌شناس‌ها از قرن‌ها پیش می‌دانستند، مورد توجه مردم قرار گرفت و آنها هم فهمیدند که زمانی مخلوقاتی عجیب بر دنیا حکمرانی می‌کردند.

 



۴- نخستین عکس اشعه ایکس، گرفته شده توسط ویلهلم کونراد رونگتن در سال ۱۸۹۵: در آن زمان فیزیکدانی به نام رونگتن مشغول مطالعه روی خواص اشعه‌های کاتدی بود. او متوجه شد که نور (الکترون‌هایی) از آنها ساطع می‌شود که با یک صفحه عکاسی می‌توان آنها را ثبت کرد.

 


 


سرانجام او تصمیم گرفت که تئوری‌اش را به کمک همسرش ثابت کند. در ۲۲ دسامبر سال ۱۸۹۵، او از همسرش -برتا- خواست که به اجازه بدهد از انگشتانش با اشعه جدید عکس بردارد. بعد از پانزده دقیقه تاباندن اشعه، نخستین عکس اشعه ایکس به دست آمد که به صورت واضحی استخوان‌های دست برتا و حلقه‌ای را که به انگشت داشت، مشخص می‌کرد.

 



۵- اسب در حال حرکت، عکس‌هایی که توسط ادوارد مویبریج در سال ۱۸۸۲ گرفته شد: در سال ۱۸۷۸، لئونارد استنفورد، فرماندار سابق کالیفرنیا، مأموریتی به عکاسی به نام ادوارد مویبریج داد تا یک نظریه را ثابت کند: اسب در حال چهارنعل رفتن، هر چهار پایش را از سطح زمین جدا می‌کند.

مویبریج از چند دوربین استفاده کرد تا بتواند ۱۲ عکس در کمتر از نیم ثانیه بگیرد و به این ترتیب برای نخستین بار یک اسلاید نواری فیلم درست کرد.

 


 


او با این کار نه‌تنها درستی نظریه استنفورد را ثابت کرد، بلکه پیشگام ثبت تصاویر متحرک هم شد. در آن زمان، عکسبرداری فناوری تازه‌ای بود.

 



۶-  عکسی که در سال ۱۹۵۲ توسط روزالیند فرانکلین گرفته شد: اشعه ایکس نقش زیادی در اکتشافات قرن بیستم داشت. روزالیند فرانکلین دانشمندی بود که در زمینه عکسبرداری از کریستال‌ها با استفاده از اشعه ایکس خبره بود. این عکس او، نه‌تنها ساختمان مارپیچ دوگانه DNA را ثابت کرد، بلکه ساختمان فسفاتی آن را هم که ما هم‌اکنون به آن بازهای DNA می‌گوییم، نشان می‌داد.

 


 


کار او الهام‌بخش دو تن از همکارانش با نام‌های جیمز واتسن و فرانسیس کریک شد که بعدها برنده جایزه نوبل به خاطر کشف ساختمان DNA شدند. فرانکلین در زمان اهدای جایزه نوبل درگذشته بود و جایزه نوبل به افرادی که زنده نیستند، تعلق نمی‌گیرد.

 



۷- نخستین نوترینوی ثبت‌شده (۱۹۷۰): در ۱۳ نوامبر سال ۱۹۷۰، با استفاده از دو  فناوری عکاسی و محفظه‌های جوشان، برای نخستین بار نوترینو مورد رصد قرار گرفت. در این عکس نوترینو، به یک پروتون برخورد کرده است و باعث ایجاد سه ذره شده در سمت راست شده است. نوترینو به مزون مو تبدیل شده است که به صورت خط طولانی مرکز مشخص است، خط کوتاه، نشاندهنده پروتون است و سومین خط، مزون پی است.

 


 


 



۸- نخستین عکس گرفته شده از ساختمان مشبک کریستال سیلیکون: این عکس با فناوری STM یا میکروسکوپ تونلی اسکنی به وسیله «گرد بینینگ» در سال ۱۹۸۳ گرفته شد. فناوری STM، یکی از نخستین روش‌های مشاهده اتم‌ها و مولکول‌ها به صورت تکی بود، این فناوری بسیاری از رشته‌های دانش را متحول کرد که فناوری نانو یکی از آنها بود. این شیوه در سال ۱۹۸۱ ابداع شد و بینیگ و «روهرر» به خاطر آن در سال ۱۹۸۶ برنده جایزه نوبل شدند.

 


 


 



۹- نخستین عکسی از تابش زمینه‌ای ریزموجی کیهانی گرفته شد: گرمای فوق العاده ناشی از انفجار بزرگ Big Bang، امواجی ایجاد کرد که هنوز قابل تشخیص هستند، البته اکنون این امواج به صورت ریزموج درآمده‌اند و به صورت پرتوتابی زمینه‌ای ریزموجی کیهانی دیده می‌شوند.

حضور این پرتوها، تأییدکننده درستی فرضیه انفجار بزرگ است. در سال ۱۹۴۸ برای نخستین بار وجود این پرتوها پیشبینی شد و در سال ۱۹۶۵ به صورت تصادفی این پرتوها رصد شد.

 


 


اما برای ایجاد نقشه‌ای از این پرتوتابی زمینه‌ای نیازمند تجهیزات بسیار حساس‌تری بودیم که با پرتاب یک ماهواره توسط ناسا در سال ۱۹۸۹، امکان آن مهیا شد. در سال ۱۹۹۲ سرانجام با کمک تجهیزات این ماهواره، چنین نقشه‌ای ایجاد شد و فیزیکدانی به نام جورج اسموت به خاطر همین کار برنده جایزه نوبل شد.

 



۱۰- رنگین‌کمان مغز: این عکس در سال ۲۰۰۷ توسط «جین لیوت» در مرکز دانش مغز هاروارد از مغز یک موش گرفته شده است و در آن برای نخستین بار مسیر اتصالات سلول‌های مغزی یا نورون‌ها به خوبی مشخص شده است.

 


 


برای گرفتن این عکس از فناوری جدید فلوروسانس برای برچسب زدن تکی به هر نورون استفاده شده است. در این شیوه ژن‌هایی برای القای پروتئین‌های فلورسان‌ در نورون‌ها القا می‌شود و به این ترتیب هر نورون به همراه آکسون‌ها و دندریت‌هایش رنگ خاصی می‌گیرد و به این ترتیب دنبال کردن مسیر اتصالات مغزی بسیار آسان می‌شود.

 



۱۱- اتصالات مولکولی در یک مولکول پنتاسن: این عکس در سال ۲۰۰۹ به وسیله محققان IBM از یک مولکول پنتاسن گرفته شده است. شیوه استفاده شده، نوع تکامل‌یافته همان فناوری بینینگ و روهرر است. به طوری که می‌بینید اجزای مولکول ۱٫۴ نانومتری نتاسن کاملا مشخص هستند.

 


 


در این عکس حلقه‌های شش ضلعی که هریک پنج اتم کربن دارند و حتی جایگاه اتم‌های هیدروژن دور حلقه‌ها هم نمایان است.


منبع: 1 پزشک
 


|
امتیاز مطلب : 61
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer
جنين 5 روزه انسان زير ميكروسكوپ
 


 


 



منبع: نیک صالحی
 


|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 20 دی 1390
نویسنده : writer

 این تصاویر زیبا شما را مسحور می کند!


 


 


 

 


|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : سه شنبه 13 دی 1390
نویسنده : writer
سورین مانویان یکی از بزرگترین افراد در زمینه عکاس های ماکرو در جهان است. متولد ارمنستان، فیلمبردار و عکاس و مدرک دکترای فیزیک نظری خود را از دانشگاه دولتی ایروان در سال 2001 گرفته است. سورن عکاسی را زمانی که تنها 16 سال داشت شروع کرد. در ادامه این عکسهای بسیار دقیق، خاص و شگفت آور را مشاهده کنید.
 
 
 
سورین مانویان یکی از بزرگترین افراد در زمینه عکاس های ماکرو در جهان است. متولد ارمنستان، فیلمبردار و عکاس و مدرک دکترای فیزیک نظری خود را از دانشگاه دولتی ایروان در سال 2001 گرفته است. سورن عکاسی را زمانی که تنها 16 سال داشت شروع کرد. در ادامه این عکسهای بسیار دقیق، خاص و شگفت آور را مشاهده کنید.
















 

منبع: وزوزک
 

|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
تاریخ : یک شنبه 4 دی 1390
نویسنده : writer

تصویری از پشت صحنه فيلم شيرين به کارگرداني عباس کيارستمي.

 
 
 
 پشت صحنه فيلم شيرين












منبع: سینمای ایران

|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
برچسب‌ها: زنان , گریه , ,
تاریخ : جمعه 18 آذر 1390
نویسنده : writer
خلاقانه ترین طرح ها و ایده ها را ببینید.
 
 
 

|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,
برچسب‌ها: فوران , خلاقیت , غافلگیری , ایده , ,
تاریخ : شنبه 12 آذر 1390
نویسنده : writer

برترین عکس های طبیعت سال 2011 به انتخاب نشنال جئوگرافیک
 


|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
موضوعات مرتبط: عکس های طبیعی , ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
مراقب باشید تو این جنگل مطالب گم نشید.این یه عکس از سرزمینمونه. اینجارو به دوستاتون معرفی کنید. محمد حسین حیدری فرد اهل زنجان محله ی انصاریه در خدمتتونم.:)